Sosyal Medya’da Kendini Rezil Eden Radyocular!
Günümüz teknolojisi ve popüler kültür tüm alanlarda etkisini göstermeye başladı. Her sektör sosyal medya araçlarını etkin kullanmak için büyük bir gayret sarf ediyor ve kaliteli paylaşımlar sosyal medya kitlenizi büyütüp yaptığınız işe büyük artılar sağlasa da, yapmak için yapılan ve hatta bazı markalara yakışmayan paylaşımlar da tam tersi bir etki yaparak sizin vizyon değerinizi düşürebiliyor.
Sosyal medya günümüz de herkesin bilinçli veya bilinçsiz kullandığı ve hatta bağımlılık yaratan bir araç olarak hayatımızda. Ben özellikle radyocu arkadaşların sosyal medya kullanımını eleştirmek istiyorum. İsim vermeyeceğim ama radyocu arkadaşların sosyal medya hesaplarına girdiğiniz de kimleri kastettiğimi de anlarsınız.
Sosyal Medya arsızları derken bağlı bulunduğu kurumu temsil eden sesiyle ve anlattıklarıyla milyonlarca kişiye ulaşan ve kurumun başarısı veya başarısızlığında önemli rol üstlenen radyocu arkadaşların bir çoğunun sosyal medya kullanım şekli rezalet derecede kötü.
Tüm sosyal medya araçlarında hesabı bulunan bu arkadaşlar devamlı bir şeyler paylaşmak ihtiyacı içerisine, fakat paylaşılanlar hiçbir amaca hizmet etmiyor. Eğlendirmek, bilgilendirmek, eleştirmek veya tanıtmak amacında olması gereken paylaşımlar maalesef tam tersine radyocuların kendini, fiziksel özelliklerini, seslerini veya o anki ruh hallerini anlatan, komik bile diyemeyeceğimiz hal ve hareketlerinin görüntülerini veya videolarını izliyoruz. Peki bu paylaşımlar her hangi bir amaca hizmet ediyor mu? Hayır! Çünkü olumlu veya olumsuz geri dönüşte almıyorlar. Tahminim radyoda dinlediği kişiyi merak edip takibe alan dinleyici o paylaşımları gördükten sonra ben bunlarımı dinliyormuşum diyerek radyodan soğur.
Tabii ki kötü örneklerin yanında yapılan başarılı işlerde var gerçekten amacına uygun şekilde kullanmaya çalışan, olaylar ve kişiler hakkında kendi düşüncelerini takipçileriyle paylaşıp çektiği videolar ile eğlendiren, güldüren, bazen toplumsal bir olayı takipçileri ile paylaşan, yaptığı radyo programını daha büyük kitlelere ulaştırmak için özenli ve orijinal çekilen fotoğraflar ve videolarda yok değil.
Taklit etmeyen taklit edilen işler yapmalı radyocular. Radyocuların zekâsını her dönem övüyoruz pratik zekâsı ve anında cevap verme yeteneğinden bahsediyoruz, üretken olduklarından, proje üretme kapasitelerinin ve kültür seviyelerinin yüksek olduğundan bahsediyor ve gurur duyuyoruz. Radyocuların sosyal medyada kendilerini rezil etmelerine ben dayanamıyorum. Radyoların sosyal medya hesaplarının kullanım şeklide ayrı bir tartışma konusu anlık paylaşılan resimler, tanıtım ve bilgilendirme yazıları çok kötü bir defa kurumsal kimliğe büyük zarar veriyor bırakın o radyoyu takip etmeyi bazılarını engellemek istersiniz.
Belki biraz abartarak yazıyorum ama arkadaşlar sosyal medya kullanımında Radyolar maalesef sınıfta kalıyor. Biraz daha özen gösterelim ve çeki düzen verelim kendimize?