Avrupa Birliği, sosyal medya platformu olan TikTok’un Dijital Hizmetler Yasası’nın (DSA) içerik kurallarını ihlal ettiği yönünde ön bulgular olduğunu açıklayarak, ‘gerekli bilgileri sağlamadığı’ yönünde suçlamalarda bulundu.
Avrupa Birliği, AB kuralları kapsamı gereğince sosyal medya platformu olan TikTok’un reklam deposunun Dijital Hizmetler Yasası’nı (DSA) ihlal ederek, içerik kurallarına uymadığını ve şirketim yükümlülüklerini yerine getirmediğini yönünde suçlamalarda bulundu.
AB, yaptığı açıklamada reklam deposunun yayımlanmasının araştırmacılar ve sivil toplum için dolandırıcılık ile sahte reklamları tespit etmek açısından kritik öneme sahip olduğunu belirterek şu değerlendirmede bulundu:
“Komisyon, TikTok’un reklamların içeriği, reklamların hedeflediği kullanıcılar ve reklamlar için kimin ödeme yaptığı hakkında gerekli bilgileri sağlamadığını tespit etti”
TİKTOK’A PARA CEZASI UYGULANABİLİR
AB Komisyonu’nun ön bulgularının teyit edilmesi halinde firmaya yönelik para cezası kesilmesi ve kurallara uyum emri gönderilmesi söz konusu olacak. AB’nin teknoloji kuralları kapsamında Avrupa’da faaliyet gösteren büyük şirketler ve dijital platformların katı kurallara uyma zorunluluğu bulunuyor.
AB, kural ihlalinde bulunan dijital platformlara küresel cirolarının yüzde 6’sına varacak seviyede para cezaları uygulayabiliyor. İhlallerin tekrarı durumunda söz konusu dijital platformların AB’deki faaliyetine son verilebilir.