Medya AlemiMedya AlemiMedya Alemi
  • Medya
  • Gündem
  • Magazin
  • Dizi/TV
  • Teknoloji
  • Kültür/Sanat
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Spor
  • Diğer
Haber Michael Kuyucu Yazdı: Format Mezarlığı!
Paylaş
Font ResizerAaa
Medya AlemiMedya Alemi
Font ResizerAaa
Arama
  • Home
    • Home 5
  • Demos
  • Categories
  • Bookmarks
  • More Foxiz
    • Sitemap
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
  • Advertise
© Copyright 2022, Medya Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
Medya Alemi > Radyo/Müzik > Michael Kuyucu Yazdı: Format Mezarlığı!
Radyo/Müzik

Michael Kuyucu Yazdı: Format Mezarlığı!

Bizim ülkemizde gelenektir biri bir şey yaptımı diğerleri de arkasından gelir. Ekonomide buna oligopol yapıda diyebiliriz. Biri bir şey yapar tutar arkasından herkes anlaşmışçasına aynı şeyi yapar..

Son Güncelleme 5 Ocak 2025 16:41
16 yıl önce
Paylaş
Radyo Stüdyosu
Paylaş

Bizim ülkemizde gelenektir biri bir şey yaptımı diğerleri de arkasından gelir. Ekonomide buna oligopol yapıda diyebiliriz. Biri bir şey yapar tutar arkasından herkes anlaşmışçasına aynı şeyi yapar..

Son iki yılda Türkiye’de radyolar bir format mezarlığına döndü. Bunu ilk Power Türk yaptı ve iyi bir format yayıncılığı dersi verdi, ardından yabancı müzikte Radyo Fenomen bir kez daha formatı iyi uygulayanın başarıya ulaşabileceğini gösterdi. Sonra bir baktık ki herkes formatçı olmuş.
Sakın yalnış anlamayın bende formatı seviyorum, bunun en babasını Radyo MEGA’da sundum, yüksek sermayemiz olsaydı ve en önemlisi RTUK ile hukuki problemlerimiz olmasaydı o radyo bugün çok büyük bir yere gelmişti. Her neyse asla kendimden bahsetmek adına vermedim bu örneği. Sadece formatı bende seviyorum demek istedim.

Ama son yıllarda bakıyorum da hemen hemen her radyo bir format hayali ile yanıp tutuşuyor.İşin komiği bu radyolar sadece müzik çalmayı format yayıncılığı sanıp birbirini daha doğrusu power türk ‘ü taklit etmekten öteye gidemiyor.İş böyle olunca radyo frekansları format mezarlığına dönüyor. Radyolar kendilerini farklılaştıramıyorlar , piyasada birbirine benzeyen onlarca radyo çıkıyor.

Ben yeni trendin format ile konuşma arasında dengeye doğru kayması gerektiğine inanıyorum. Çünkü iş artık sıktı, aynı şarkıları döndüren çakma format radyoları , yada alternatif çalacağım diye ahbaplarına yayın yapan çakma format radyoları ile ne konuştuğunu ezberlediğimiz robot format dj’ler , klişe anonslar, klişe reklamlar , klişe ilanlarla dolu çakma format radyoları sektörü de hantallaştırdı.Yeni dj ler markalaşamadı, yeni isim dj ler çıkmadı.
Sakın yalnış anlamayın mikrofonu açtımı kendini unutan ve “vır vır vır kafa patlatan” konuşma yayıncılığını savunmuyorum. Ama bir program yapımcısının da bir görüşü bir düşüncesi ve bir duruşu olmalı. Ben format dj’lerini program yapımcısı olarak görmüyorum, onlar birer robot gibi yaşıyor ve konuşuyor.Suç onların değil, suç çakma power türk formatçıların, yani taklitçilerin ! Onlar sayesinde radyoların tadı tuzu kaçtı, program yapımcısı kavramı bitti, program yapımcılarının piyasadaki değeri düştü..En önemlisi tüm bunların sonucunda radyo mecrası değerini kaybetmeye başladı. Değerini kaybeden mecra küçüldü küçüldü… Yakında küçülüp ceplerimize de girecek ..…

Bunu herkesin bilmesi gerekir ki :: Bu mecra çakma format radyoculukla kurtulmaz ! Sakın yalnış anlamayın bu iş vır vır vır konuşan adamlarla da kurtulmaz. Kurtuluş ikisini de dengede verebilen, ne konuştuğunu neden konuştuğunu bilen duruşu olan radyoculukta…

Bu nasıl çözülür ?
Peki konuştun , konuştun tamam ama önerin nedir diye sorabilirsiniz. Hemen söyleyeyim bu işin en önemli ve ilk adımını radyo program yapımcılarını adam yerine koyarak onlarla bir buluşma gerçekleştirmeyi düşünen AKP gerçekleştirdi. Bu buluşma unutulan radyo mecrası adına güzel bir gelişme oldu. Program yapımcılarının format dj’lerinden ayrışmasını sağlamak ve “program yapımcısı” na kaybettiği itibarın iade edilmesi gerekiyor.

Bu konuya Türkiye’nin tek güvenilik radyo ölçümleme raporlarını hazırlayan İpsos KMG’de radyoları ölçtüğü gibi “program yapımcılarını” da ölçerek katkıda bulunabilir. Eğer program yapımcıları da İpsos KMG’de ölçülürse o zaman radyo mecrasına heyecan gelir, radyo progamlarının doksanlı yıllarda aldığı yüzbinlerce dolarlık program sponsorluk bütçelerine tekrar kavuşabilir… 

Radyocuların imajı ve marka değeri artar, sosyal şartları artar, ekonomik değeri artar ve radyoculuk doksanlı yıllarda olduğu gibi popüler bir meslek haline gelir. Peki bunu patronlar ister mi ? Elbette hayır…

Yazar: Michael Kuyucu

Alem FM’de İki Yeni Program ve Bir Ayrılık!
Alem FM Yeni Müzik Direktörü Bülent Baygül Oldu!
Lalegül FM Dinle! Lalagül FM Canlı Yayın Linki!
TRT Radyolarının Dinleyicileri Buluştu!
Ünlü Radyocu Show Radyo Ve Radyo Viva’ya Katıldı!
EtiketlerFormat RadyolarıMichael KuyucuMüzik RadyolarıRadyocular
Bu Haberi Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn
Önceki Haber Volüm Düğmesi Radyo Reyting Değerlendirmesi!
Sonraki Haber Radyo Reklam Hammalı Radyolar!
Tuvalet
Uzmanlar Açıkladı: Günde Kaç Kez Tuvalete Gitmek Normal?
Diğer
Fare
Farelerin Yüz İfadeleri Beyinlerini Ele Verdi: Zihinsel Mahremiyet Tartışmaları Başladı!
Diğer
Evcil Hayvan Sahipleri
Evcil Hayvanlar Stresi Azaltıyor: Sahiplerinin %58’i Sarılmayı Tercih Ediyor!
Diğer
Bilinç Transferi
Bilinç Aktarımı Mümkün Mü? Oxford Raporuna Göre Üç Büyük Engel!
Diğer
Kardeşler
Alfred Adler’in Doğum Sırası Teorisi: Kişilik Üzerindeki Etkileri!
Diğer
Medya AlemiMedya Alemi
© Copyright 2022, Medya Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
  • Advertise