Google’ın arkasındaki beyinlerin, arama motorlarının hem istemciler hem de kullanıcılar için mükemmel bir şekilde çalışmasını sağlamak için gerekli araçları anlamış olduğunu göz önüne alındığında, başarılı bir pazarlamacının Google ile iyi ilişkiler kurmayı anlaması da açıktır. Olduğu gibi, Google, yoğun arastırmalarına iliskin SEO kardeşliğine yardımcı olmayı amaçlayan cephaneliğinde en çok sayıda araç bulunduruyor ve en popüler araç Google Analytics.
Google Analytics’in en önemli yönlerinden biri, çeşitli kullanıcıları bir araya getirme yeteneği ve her kullanıcının programdan faydalanması için yetki vermesidir. Linksmanagement.com’a göre , bu, verilen her proje liderliğinde tam denetime ve daha kolay denetime izin verdiğinden hayati önem taşır.
Müşterileri Google Analytics’e dahil etme ve İzinleri Ayarlama
Google Analytics İzinleri
Daha önce de belirttiğim gibi, Google Analytics, özellikle SEO haçlı seferinde kritik bir araçtır. Program tarafından sunulan verilerin çoğu yararsız olabilir, ancak aracın kullanımının ücretsiz olduğunu düşünürsek, kolayca elde edebilir ve SEO kampanyalarınızda kullanabilir. Bir kullanıcıyı Google Analytics’e entegre etmenizi ve farklı izinleri desteklemenizi sağlayan özellik, aracı internet pazarlamacılarında oldukça etkili hale getirir.
Arayüz için yeniyseniz, Google Analytics ile devam etmek zor olabilir. İlk başta, Google Analytics’e nasıl ulaşabileceğimizi anlayarak başlayalım.
İlk adımınız Google Analytics’te oturum açmak olmalıdır . Bu noktada Google, aracın kumanda paneline girmeniz için gereken Google Analytics oturum açma ayrıntılarınızı isteyecektir. Google Analytics izniniz yönetim izinlerine erişebilecek şekilde ayarlanmışsa, çeşitli kullanıcıları ve GA hesaplarını ekleyebilir, silebilir veya değiştirebilirsiniz. Bireysel kullanıcılara kişisel hesaplarına farklı izinler verilebilir. Bu, çevrimiçi pazarlama grubunuzu özelleştirmeye gelince de çok önemlidir.
Hesaplarını kazanmak istediğiniz kişilerin idari haklarını korumayı unutmayın. Bu durumda, bu kullanıcıların GA’ya erişimi olan herhangi bir özelliğini değiştirebileceksiniz. Gelecekte güvenli tarafta olabilmeniz için her kullanıcı için uygun izinleri sağlamalısınız.
Google Analytic Dashboards
GA hesabınıza kullanıcı ekleme konusunda herhangi bir sınırlama yoktur. Ancak, kullanıcıyı hangi seviyeye hesabınıza dahil etmek istediğinizi bilmeniz gerekir. Google, kullanıcıların çeşitli düzeylerde üretilmesini sağlar; Mülk, Hesap veya Görünüm – her birinin farklı amacı vardır. Bunu anlamak için, bu düzeylerin her birine bir göz atalım ve böylece hangi kullanıcı hesabı düzeyinin SEO kampanyalarınız için en iyi olduğunu öğrenelim.
hesap
Bu, işinizin ilk adımı ve Analitik alanda. GA erişimine izin vermek için tek bir hesap oluşturulmalıdır. Bundan sonra, izlemek istediğiniz özelliklerin türünü atayabilirsiniz. Mülkler ve hesap arasındaki her ilişki tamamen size bağlı. Tek bir mülke ya da hesap ile çeşitli mülkler arasındaki bağlantılara bir hesap oluşturmaya karar verebilirsiniz.
Özellikler veya Mülk (Web sitesi veya mobil uygulama)
Eh, tek bir hesap birkaç özellik içerebilir. Bu ne demektir? Basitçe, GA hesabınız boyunca mobil uygulamanız, siteleriniz ve satış düzeyiniz için analizleri izleyebileceğiniz anlamına gelir. Daha fazla bilgi edinmek için linksmanagement.com adresinden bizi ziyaret edin .
Görünümler (her mülkiyet raporunun göründüğü yerler)
Bunlar belirli bir bilgi kullanılarak açıklanabilir ve her kullanıcının, verilerin belirli görünümüne dayanarak belirli bir rapora erişebilmesi için değiştirilebilir. Böylece, tek bir mülk birden fazla görünüme sahip olabilir. Biri, sitenizin analizini, başka birisi yalnızca tıklama başına ücretlendirilen mobil siteyi, üçüncü ise bağlantı kök alanıyla ilgili analitiği gösterebilir.