Bir dönem kamuoyu araştırma şirketi ANAR’ın genel müdürlüğünü yapan siyaset danışmanı İbrahim Uslu, Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın canlı yayınında ‘Oy moy yok’ ve ‘dislike’ protesto gerçekleştirmesiyle gündeme gelen ‘Z kuşağı’nın güçlerini şartlara bağlı olarak kullandıklarını savundu. Uslu, “Z kuşağı’nın oy vermesi için ciddi olay olması gerekiyor; İBB seçimleri yenilendiğinde İmamoğlu lehine yüzde 62 etkili oldular” düşüncesini dile getirdi.
Hürriyet gazetesinden Fulya Soybaş’a değerlendirmelerde bulunan Uslu, bu kuşağın sandığa gitme oranının düşük olduğunun altını çizerek, “Türkiye’de sandığa gitme ortalaması yüzde 85 bandında. Z kuşağında ise bu oranın yüzde 60’lar civarı. Bunun 2 nedeni olabilir. Ya beğendikleri bir parti ve görüş yok, ya da siyasete uzak, apolitikler. Sosyal medyada örgütlenip bir şeyleri protesto ediyor olabilirler ama sandığa gidip oy vermeleri için ‘ciddi’ bir olay ya da ‘tepki’ olması gerekiyor” dedi. Uslu açıklamasını “18-24 yaş grup, 2019 yerel seçimlerinde ilk turda sandıkta hiçbir etki göstermedi. Ne zaman seçimin yenilenmesi kararı verildi, o zaman ortaya çıktılar. İkinci turda İmamoğlu lehine yüzde 62 etkili oldular. Yani bu kuşağın güçlerini kullanma durumu şartlara bağlı.” diye örneklendirdi.
Z KUŞAĞI NEDİR ?
Z kuşağı, milenyum çocukları olarak bilinir. 2000 yılından günümüze kadar olan zamanda doğmuş kişiler bu kuşağa dahil edilir. Teknoloji ile oldukça iç içe olan bu nesil için ‘internet kuşağı’ adı da kullanılabilir.
Bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve bunun gibi tüm bu teknolojik cihazlar, bu kuşağı sosyal ve bilimsel açıdan da oldukça etkiler. Bu bireyler, sosyal platformlar üzerinden kendilerine bir profil oluşturur. Oluşturdukları bu rolü biçerek oynamaya başlar, fikirler üstlenir ve savunurlar.
Bu kuşaktaki bireyler, X ve Y kuşağındaki bireylerle çatışma halinde olabilir. Bu bireyler şu an hayallerine ve hedeflerine giden yolda ilerledikleri için aile içi iletişim de oldukça önemlidir.