Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi’ne geçen yıl gelen 3 milyon 165 bin 891 çağrının yüzde 61’i asılsız çıktı. Merkeze gelen ihbarlar arasında yardıma ihtiyacı olanların yanı sıra “Yeni ayakkabı ayağımı sıktı, ambulans beni eve götürsün”, “Canım sıkıldı konuşmak istiyorum“, “Elektrik kesildi ne zaman gelecek“, “Evlenme teklifim için yazdığım senaryo gereği ambulansa ihtiyacım var” gibi gereksiz aramalar dikkati çekiyor.
Antalya 112 Acil Cağrı Merkezi Müdürü Hüseyin Koçak, “Gereksiz arayanlar hakkında idari para cezası uygulaması devam ediyor. Geçen yıl gelen 3 milyon 165 bin 891 çağrının yüzde 61’inin asılsız çıktığı Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi’ni, sevgilisine evlenme teklifi etmek isteyen de ayakkabısı ayağını sıkan da arıyor. Yabancılar da beğenmedikleri yemekleri şikayet etmek için arıyor” dedi.
Türkiye’de 2009’da pilot il seçilen Antalya’da, 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi kapsamında oluşturulan merkezde, tüm çağrılara cevap veriliyor. Emniyet, sağlık, jandarma, sahil güvenlik, itfaiye ve orman bölge müdürlüğüne ilişkin operatörlerin tek merkezde toplandığı kurumda, Türkçenin yanı sıra Almanca, İngilizce ve Rusça çağrılar karşılanıyor. Olaylara anında müdahale edilebilmesi için özveriyle çalışan ekip, zaman zaman boş yere meşgul ediliyor.
Merkeze “Yeni aldığım ayakkabı çok kötü vurdu, ambulans gelsin beni eve bıraksın.”, “Canım sıkıldı konuşabilir miyiz?”, “Elektrikler kesildi ne zaman gelecek?”, “Uzaylılar beni kaçırmaya çalışıyor. Sürekli ışın ve radyasyon yolluyorlar, televizyon kanallarımın sırasını bozup beni taciz ediyorlar.”, “Sevgilime evlenme teklifi edeceğim. Size kaza ihbarı vereyim, ambulans gelsin. Burada motor kazası yapmış gibi yatacağım. Sevgilime de arkadaşlar haber verir, o gelince yattığım yerden kalkıp evlenme teklifi ederim.” diyenlerin de aralarında bulunduğu çok sayıda kişiden asılsız ve gereksiz çağrı geliyor.
“Yabancılar, beğenmedikleri yemeği şikayet etmek için arıyor“
Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Hüseyin Koçak, AA muhabirine, çağrı merkezine 2019’da gelen 3 milyon 165 bin 891 çağrının yüzde 61’inin asılsız olduğunu söyledi. Yabancı dilde gelen 5 bin 894 çağrının da yüzde 27’sinin gereksiz olarak kaydedildiğini anlatan Koçak, gereksiz aramaların büyük bölümünün, ebeveynlerin telefonunu alarak kontrolsüz şekilde kullanan çocuklardan yapıldığını dile getirdi.