Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara Resim ve Heykel Müzesi’nde düzenlenen Antalya-Alanya Otoyolu Finansal Kapanış Töreninde yaptığı konuşmada, projenin yalnızca bir ulaşım yatırımı değil, aynı zamanda bölge ekonomisini güçlendirecek bir kalkınma hamlesi olduğunu söyledi.
Antalya ve Alanya’nın her yıl milyonlarca yerli ve yabancı turisti ağırladığını hatırlatan Uraloğlu, artan nüfus ve turizm hareketliliğiyle birlikte ulaşım altyapısının güçlendirilmesinin zorunlu hale geldiğini vurguladı.
“Otoyol, Modern Mühendisliğin Örneği Olacak”
Bakan Uraloğlu, projenin 84 kilometre ana gövde ve 38 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 122 kilometre uzunluğunda olacağını belirtti.
Projede 7 kavşak, 5 tünel, 16 viyadük ve 4 otoyol hizmet tesisi bulunacağını söyleyen Uraloğlu, “Antalya-Alanya Otoyolu, modern mühendisliğin en iyi örneklerinden biri olacak” dedi.
“Yolculuk 4 Saatten 36 Dakikaya Düşecek”
Uraloğlu, otoyolun tamamlanmasıyla Antalya-Alanya arasındaki ulaşım süresinin 4 saatten 36 dakikaya düşeceğini açıkladı:
“Saatte 140 kilometre hızla seyahat edilebilecek. Özellikle yaz aylarında yaşanan trafik çilesi tamamen ortadan kalkacak. Proje sayesinde zamandan 16,9 milyar lira, akaryakıttan 800 milyon lira olmak üzere yıllık 17,7 milyar lira tasarruf sağlanacak. Ayrıca 47 bin ton karbon emisyonu azalacak.”
Bakan, bu yatırımla sadece turizm değil, tarım ve ticaret sektörlerinin de büyük kazanımlar elde edeceğini, çiftçi ve esnafın yüzünün güleceğini vurguladı.
“Kamu Kaynağı Kullanılmadan Hayata Geçiriliyor”
Uraloğlu, otoyolun kamu-özel iş birliği modeliyle inşa edildiğini belirterek, bu sayede kamu kaynakları kullanılmadan yatırımların hızla tamamlandığını söyledi.
Projenin toplam yatırım bedelinin 2 milyar 429 milyon avro olduğunu, bunun yüzde 70’inin banka kredileriyle, yüzde 30’unun ise öz sermayeyle karşılanacağını açıkladı.
“Antalya-Alanya Otoyolu Türkiye’nin Lojistik Ağına Güç Katacak”
Bakan Uraloğlu, projeye uluslararası finans kuruluşlarından 2 katından fazla talep geldiğini belirterek, bunun Türkiye ekonomisine olan güvenin bir göstergesi olduğunu vurguladı.
Proje tamamlandığında, Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarıyla entegre edilerek İzmir’den Avrupa sınırına kadar kesintisiz ulaşım sağlanacak.
“Bu proje sadece bölge için değil, Türkiye’nin küresel lojistik ağındaki rolü açısından da stratejik öneme sahip.”