ChatGPT, bu özelliğin kullanıcıları kaydırmayı sürdürmeyi teşvik etmeyi veya uygulamada kalmalarını sağlamayı amaçlamadığını vurguladı. Bu nedenle, kaydedilmediği sürece güncellemelerin yalnızca o gün gösterileceği bildirildi.
Şimdilik bu özellik yalnızca ChatGPT’nin Plus aboneliğinde mevcut ve o da paralı.
OpenAI, bu özelliğin gelecekte daha da gelişebileceğini ve kullanıcıların onunla etkileşime girmesiyle değişeceğini söyledi. Ancak şirket, Pulse’ın ChatGPT’yi kullanmak için yepyeni bir yol olabileceğini de öne sürdü.
OpenAI, “Pulse, yapay zekayla etkileşime geçme konusunda yeni bir paradigmaya doğru atılan ilk adım” dedi:
ChatGPT; sohbet, bellek ve bağlı uygulamaları birleştirerek soruları yanıtlamaktan sizin adınıza çalışan proaktif bir asistan olmaya geçiyor. Zamanla, yönünüze göre sizin için araştırabilen, plan yapabilen ve yararlı eylemlerde bulunabilen yapay zeka sistemlerini tahayyül ediyoruz, böylece siz talep etmeden bile ilerleme gerçekleşebilir.
Bu hamle, OpenAI’ın ChatGPT’de reklam göstermesi için alan da yaratabilir. Halihazırda şirket, uygulamanın ücretsiz kullanıcılarından hiçbir şekilde para kazanamıyor ve onların bu hizmeti kullanması yüksek maliyetli. Diğer yandan OpenAI’ın, platformdan elde ettiği geliri artırmak için reklam almayı muhtemel bir yol olarak gördüğünü öne süren haberler de yayımlanıyor.