Medya AlemiMedya AlemiMedya Alemi
  • Medya
  • Gündem
  • Magazin
  • Dizi/TV
  • Teknoloji
  • Kültür/Sanat
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Spor
  • Diğer
Haber The Economist’ten Türk Dizilerine İnceleme: Küresel Başarının Sırrı Nedir?
Paylaş
Font ResizerAaa
Medya AlemiMedya Alemi
Font ResizerAaa
Arama
  • Home
    • Home 5
  • Demos
  • Categories
  • Bookmarks
  • More Foxiz
    • Sitemap
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
  • Advertise
© Copyright 2022, Medya Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
Medya Alemi > Dizi/TV > The Economist’ten Türk Dizilerine İnceleme: Küresel Başarının Sırrı Nedir?
Dizi/TV

The Economist’ten Türk Dizilerine İnceleme: Küresel Başarının Sırrı Nedir?

Türk televizyon yapımları, küresel çapta devasa bir hayran kitlesi tarafından büyük ilgiyle karşılanmaya devam ediyor.

Son Güncelleme 18 Şubat 2024 00:44
2 yıl önce
Paylaş
The Economist
Paylaş

Türk televizyon yapımları, küresel çapta devasa bir hayran kitlesi tarafından büyük ilgiyle karşılanmaya devam ediyor. Bu durum, The Economist dergisi tarafından dikkate alındı ve dünyada dizi ihracatında önde gelen ülkeler arasında Türkiye’nin 3. sırada olduğu belirtildi.

Orta Doğu’nun yanı sıra Avrupa ve Latin Amerika’da da geniş bir izleyici kitlesi tarafından benimsenen Türk dizileri, The Economist dergisi tarafından detaylı bir şekilde ele alındı.

Parrot Analytics adlı veri firmasının araştırmasına göre, 2020 ile 2023 yılları arasında Türk dizilerine olan küresel talep %184 artış gösterdi. Kore dizilerine olan talep ise %73 olarak kaydedildi.

2023 yılında, yeni Türk dizilerinin en büyük üç ithalatçısı İspanya, Suudi Arabistan ve Mısır olarak belirlendi.

İstanbul Ticaret Odası’nın tahminlerine göre, Türkiye’nin televizyon ihracatı 2022’de 600 milyon doları aşmış durumda, ve bazı analistler bu rakamların yakın zamanda milyarlar seviyesine ulaşacağını öngörüyor.

Televizyon veri firması Glance’e göre, 2023’ün ilk yarısında İspanya’da en popüler üç yapımın Türk dizileri olduğu ortaya çıktı.

The Economist’in makalesinde, Türkiye’de haftalık olarak yayınlanan ve üç saat süren dizilerin diğer ülkelerde daha kısa bölümler halinde ve daha uzun bir süre boyunca yayınlandığına dikkat çekiliyor.

Diğer ülkelerdeki diziler genellikle dublajlı olarak yayınlanırken, İspanyolca dublajın İspanya ve birçok Latin Amerika ülkesinde izleyicilere kolaylık sağladığı belirtiliyor. Lehçe veya Yunanca gibi diller için altyazılı seçenek daha fazla tercih ediliyor. Bu sayede izleyiciler Türkçe öğrenmeye başlayabilir ve dublajlı yayını beklemek zorunda kalmazlar.

The Economist’e göre, muhteşem manzaralar, göz kamaştırıcı kostümler, başarılı oyunculuklar Türk dizilerini izleyiciler için çekici hale getiriyor.

Star TV’nin İddialı Dizisi Final Yapıyor
Bir Zamanlar Çukurova Hayranlarını Üzen Açıklama!
Aileler Yarışıyor’a Kanal Değişiklği!
Avatar Atakan’ın Sunacağı Senden İyi Yok Yakında Ekranlarda!
MasterChef’te ki Brezilyalı Yarışmacı Herkesi Kahkahaya Boğdu!
EtiketlerAraştırmaEn İyi Türk DizileriThe EconomistThe Economist DergisiTürk Dizileri
Bu Haberi Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn
Önceki Haber Et Suyu Dikkat Tehlike! Bu Ürün Bağışıklık Sisteminizi Zayıflatıyor!
Sonraki Haber Merve Boluğur - Murat Dalkılıç Murat Dalkılıç, Merve Boluğur Hakkında Sessizliğini Bozdu!
Tartışma
Anlaşmazlık Değil, İletişim: Tartışmayı Sanata Dönüştürmenin 11 Yolu!..
Diğer
İlişkiler Konuşma
Zor Konuşmalar Nasıl Yapılır? Psikolog Kimberley Wilson’dan 10 Adımlık Rehber!
Diğer
Sevgili
Evlilikte Suçlamadan Konuşmanın Gücü: Daha Sağlıklı İlişkiler İçin İpuçları!
Diğer
Cinsel Soğukluk
Kadınlar Neden Sekse Karşı Soğuk Davranır?
Diğer
Mango
Ekmek Yerine Mango: Diyabetle Mücadelede Yeni Umut!..
Diğer
Medya AlemiMedya Alemi
© Copyright 2022, Medya Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
  • Advertise