Medya AlemiMedya AlemiMedya Alemi
  • Medya
  • Gündem
  • Magazin
  • Dizi/TV
  • Teknoloji
  • Kültür/Sanat
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Spor
  • Diğer
Haber The Economist’ten Türk Dizilerine İnceleme: Küresel Başarının Sırrı Nedir?
Paylaş
Font ResizerAaa
Medya AlemiMedya Alemi
Font ResizerAaa
Arama
  • Home
    • Home 5
  • Demos
  • Categories
  • Bookmarks
  • More Foxiz
    • Sitemap
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
  • Advertise
© Copyright 2022, Medya Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
Medya Alemi > Dizi/TV > The Economist’ten Türk Dizilerine İnceleme: Küresel Başarının Sırrı Nedir?
Dizi/TV

The Economist’ten Türk Dizilerine İnceleme: Küresel Başarının Sırrı Nedir?

Türk televizyon yapımları, küresel çapta devasa bir hayran kitlesi tarafından büyük ilgiyle karşılanmaya devam ediyor.

Son Güncelleme 18 Şubat 2024 00:44
2 yıl önce
Paylaş
The Economist
Paylaş

Türk televizyon yapımları, küresel çapta devasa bir hayran kitlesi tarafından büyük ilgiyle karşılanmaya devam ediyor. Bu durum, The Economist dergisi tarafından dikkate alındı ve dünyada dizi ihracatında önde gelen ülkeler arasında Türkiye’nin 3. sırada olduğu belirtildi.

Orta Doğu’nun yanı sıra Avrupa ve Latin Amerika’da da geniş bir izleyici kitlesi tarafından benimsenen Türk dizileri, The Economist dergisi tarafından detaylı bir şekilde ele alındı.

Parrot Analytics adlı veri firmasının araştırmasına göre, 2020 ile 2023 yılları arasında Türk dizilerine olan küresel talep %184 artış gösterdi. Kore dizilerine olan talep ise %73 olarak kaydedildi.

2023 yılında, yeni Türk dizilerinin en büyük üç ithalatçısı İspanya, Suudi Arabistan ve Mısır olarak belirlendi.

İstanbul Ticaret Odası’nın tahminlerine göre, Türkiye’nin televizyon ihracatı 2022’de 600 milyon doları aşmış durumda, ve bazı analistler bu rakamların yakın zamanda milyarlar seviyesine ulaşacağını öngörüyor.

Televizyon veri firması Glance’e göre, 2023’ün ilk yarısında İspanya’da en popüler üç yapımın Türk dizileri olduğu ortaya çıktı.

The Economist’in makalesinde, Türkiye’de haftalık olarak yayınlanan ve üç saat süren dizilerin diğer ülkelerde daha kısa bölümler halinde ve daha uzun bir süre boyunca yayınlandığına dikkat çekiliyor.

Diğer ülkelerdeki diziler genellikle dublajlı olarak yayınlanırken, İspanyolca dublajın İspanya ve birçok Latin Amerika ülkesinde izleyicilere kolaylık sağladığı belirtiliyor. Lehçe veya Yunanca gibi diller için altyazılı seçenek daha fazla tercih ediliyor. Bu sayede izleyiciler Türkçe öğrenmeye başlayabilir ve dublajlı yayını beklemek zorunda kalmazlar.

The Economist’e göre, muhteşem manzaralar, göz kamaştırıcı kostümler, başarılı oyunculuklar Türk dizilerini izleyiciler için çekici hale getiriyor.

2019’un En Çok İzlenen Televizyonu TRT Oldu!
Acun Ilıcalı Oylama Oranlarını Yayınladı!
Hızlı ve Öfkeli 9’un Fragmanı Yayınlandı!
Coşkun Aral’ın Belgesel Kanalı Habitat Yayın Hayatına Başlıyor!
Kahveyi Koklamak Bile Zihin Açarak, İş Performansını Yükseltiyor!
EtiketlerAraştırmaEn İyi Türk DizileriThe EconomistThe Economist DergisiTürk Dizileri
Bu Haberi Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn
Önceki Haber Et Suyu Dikkat Tehlike! Bu Ürün Bağışıklık Sisteminizi Zayıflatıyor!
Sonraki Haber Merve Boluğur - Murat Dalkılıç Murat Dalkılıç, Merve Boluğur Hakkında Sessizliğini Bozdu!
Tuzak Kalp
Genç Kızlar Neden Tehlikeli Erkeklere İlgi Duyuyor? Uzman Psikolog Açıklıyor!
Diğer
İnsan Duygu Haritası
Görmediğimiz Ancak Kullandığımız 6 Gizli Duyu!
Diğer
Melatonin
Melatonin Kullanımı Artıyor: Yeni Araştırma Kalp Yetmezliği ve Erken Ölüm Riskine İşaret Ediyor!
Diğer
Evcil Hayvanlar
Evcil Hayvanlar Ne Kadar Yaşar? Türlere Göre Ortalama Yaşam Süreleri!
Diğer
Anason
Menopoz Döneminde Kurtarıcı Baharat: Anasonun Etkileri Şaşırtıyor!
Diğer
Medya AlemiMedya Alemi
© Copyright 2022, Medya Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
  • Advertise