14 yaşındaki Molly Russell, TikTok, Instagram ve Pinterest gibi sitelerde zararlı paylaşımları görüntüledikten sonra intihar etti.
The Sunday Times tarafından yapılan bir araştırma, çocukların kendilerine zarar vermeye ve intihar etmeye teşvik edildiği ortaya çıktı. Çinlilerin geliştirdiği bir platform olan TikTok’ta zayıf filtreler sebebiyle çocuklar izlememesi gereken içerikleri izliyor ve tesir altında kalıyor.
Tam 775 milyon kullanıcı! Çocuklarınız, torunlarınız işin içinde
The Sun’dan Clementie Moodie Tam 775 milyon kullanıcın yer aldığı uygulamada, genç kullanıcıların porno izlemeye teşvik edildiğini belirtti. Bugün, genç kızlar “cinselliğin” – tükürülmek, tokatlanmak ve acı çekmek zorunda kalmanın- norm olduğunu düşünerek büyüyorlar. Bunu yapmayanlar ise çağ dışı ve bağnaz olarak görülüyor.
Hindistan’daki bir Madras Yüksek Mahkemesi, video mobil uygulamasının “pornografları teşvik ettiğini” ve küçük çocukların “zihinlerini ve geleceklerini mahvettiğini” söyleyerek yasaklanmasını istedi.
Zararlı içerikleri filtrelemekle görevli olana moderatörler “travma sonrası stres bozukluğu”na yakalandı.
İnternetin sunduğu dünyaları filtrelemek için çalışan moderatörlerin travma sonrası stres bozukluğu yaşadığı ortaya çıktı. Bu teknoloji şirketi çalışanları günde bine kadar kafa kesme, saldırı, şiddet ve cinsel şiddet videosu izlemeye zorlanıyor.
Uygulama üreticileri, kullanıcıları korumak için önlemler alındığı konusunda ısrar ediyor. Site, kendine zarar verme ve intihar aramalarına filtreler ekledi. Fakat gençler, argo terimler ve kasıtlı yanlış yazımlar kullanarak bu sorunu çözüyorlar.
Karantina sırasında, can sıkıntısından insanlar telefonlarına daha da bağlıyken, Covid hakkında tehlikeli bir yanlış bilgi seli vardı. TikTok üzerinde yeni mezun olmuş üniformalı doktorların görüntüsü hızla yayıldı ve aşı karşıtı propagandalara başladılar. Bu, zaten kafası karışmış gençler için büyük bir kafa karışıklığı yarattı. Yani salgın gibi hassas bir konuda, alenen insanlık suçu işlenmesine izin verildi.
“Challenge”lar amacını aşıyor
Bu yılın başlarında Fransa’da #Labellochallenge başladı.
Popüler bir dudak balsamı markasının adını alan trend, bir dudak balsamının kokusunu başka bir kişide tahmin etmek için bir meydan okuma olarak başladı ve hızla ürkütücü bir hal almaya başladı.
TikTok gönderileri kısa süre sonra, insanların kendilerini her “üzgün” hissettiklerinde dudak balsamından bir parça çıkarmaları çağrısında bulundu.
Dudak kremi bittiğinde, kişinin kendine zarar vermesi veya kendi canını alması gerekiyordu. Burada, Molly Russell’ın trajik vakasını ele alalım.
14 yaşındaki genç kız, TikTok, Instagram ve Pinterest gibi sitelerde zararlı paylaşımları gördükten sonra intihar etti. Her hafta bu nedenle intihar eden bir avuç Molly daha var, bir içerik onlara söylediği için gereksiz yere hayatlarına son veren gençler.
Düzinelerce okul çocuğu ellerine ve kollarına ustura ve makas izleri atarak güzel genç ciltlerine onarılamaz bir şekilde zarar veriyor.
TikTok, komik veya şaka videoları yayınlamak için bir site olarak başlayan şey, çok hızlı bir şekilde komik olmayı bıraktı.