Sesi hiçbir zaman kısılmayan, her duyguya renk katan ve her konuya ortak olan radyo yayınları; haber ulaştırarak, markaları tanıştırarak, en güzel melodilere ev sahipliği yaparak etkisini her an hissettiriyor.
RİAK AŞ tarafından Nielsen’e her ay yaptırılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Şubat ayındaki erişim oranları ile ortaya çıkan sonuçlarla da bu etki gözler önüne seriliyor
• Haftalık radyo dinleme erişim oranı, araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 64,9
• Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, yüzde 73,3 ile AB Grubu
• Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 59’un üstünde
• En çok radyo dinleyen yaş grubu, haftalık yüzde 71,8 oranında erişim ile 35-44 yaş arası
• Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 62 iken, bu oran erkeklerde yüzde 68
RİAK AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Olcay Akay, radyonun artan erişim oranlarına dikkat çekerek; “Günden güne artış gösteren erişimi ile radyo, reklamverenler için kaçırılmaz bir mecra olma özelliğini sürdürüyor.” dedi. Diğer mecralara kıyasla daha uygun bütçeler ile hazırlanan radyo reklamları, doğru hedef kitleye ulaşmak için vazgeçilmez bir yöntem.
Doğru yapılmış bir araştırma sonucunda doğru medya planı uygulanarak hayata geçirilen radyo reklamları, hedef kitleye her zaman etkili ve kesintisiz bir şekilde ulaşmış, olumlu geri dönüşler alınması sağlanmıştır. Yaratıcı ve mecraya uygun reklamlar ile her an buluşan tüketiciler, markalar için her zaman olumlu geri dönüşler sağlamaktadır.
Radyonun kişiler üzerinde çok etkili olduğunu belirten Olcay Akay; radyoyu etkin şekilde kullanan markaların hedef kitlesindeki kişilerle her an buluşabildiğini de sözlerine ekledi. Hızla akan hayat içinde, radyonun etkisini her geçen gün daha da arttıracağını söyleyen Olcay Akay; “Hayata mola verilmeden araya her an reklam alınabiliyor.” dedi.