Medya AlemiMedya AlemiMedya Alemi
  • Medya
  • Gündem
  • Magazin
  • Dizi/TV
  • Teknoloji
  • Kültür/Sanat
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Spor
  • Diğer
Haber Cep Telefonu Faturalarında Yeni Dönem!
Paylaş
Font ResizerAaa
Medya AlemiMedya Alemi
Font ResizerAaa
Arama
  • Home
    • Home 5
  • Demos
  • Categories
  • Bookmarks
  • More Foxiz
    • Sitemap
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
  • Advertise
© Copyright 2022, Medya Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
Medya Alemi > Gündem > Cep Telefonu Faturalarında Yeni Dönem!
Gündem

Cep Telefonu Faturalarında Yeni Dönem!

Son Güncelleme 7 Ocak 2022 14:10
4 yıl önce
Paylaş
Paylaş
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), son dönemde artış gösteren operatör şikayetlerini değerlendirme altına aldı.
Haber365’in aktardığına göre, operatörlerinden ayrılmak istediklerinde çok fazla miktarda cayma bedeli vermesi ve paket dışı aramalar sonrasında karşılaşılan yüksek fiyat konusunda şikayetleri bulunuyor.
BTK, şikayetlerinin çözümü noktasında birçok yaptırım üzerine durdukları ifade edildi.

YILIN İLK YARISINDA SORUNLAR ÇÖZÜLECEK

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK),vatandaşların operatörleri hakkında verdikleri şikayetlerin çözüme kavuşturulmasının son tarih olarak temmuz 2022 tarihini belirledi. Tüketici Hakları Yönetmeliği’nde gidilecek olan değişiklikte vatandaşlardan yoğun şikayet alan sorunları çözüme kavuşturacağı bildirildi.
CAYMA BEDELİ ÖDENMEYECEK

Bu kapsamda vatandaşlar, önceki dönemlerde düşük kalitede internet hızı hizmeti aldıkları gerekçesiyle ödedikleri yüksek cayma bedelini artık ödemeyecek. Bununla birlikte en çok şikayet alınan konulardan biri olan farkında olmadan ya da aldatılarak (wangiri) yapılan paket dışı aramalar sonucu gelen yüksek faturaların sorununun çözüleceği de bildirildi.
Yüksek faturaların gelmemesi için devre kesici devreye girecek ve konuşmanın belirli bir kısmında görüşme sonlandırılacak. Böylelikle yüksek fatura yükünün önüne geçilebilecek.

O ONAYLAR GEÇERSİZ SAYILACAK

Operatörlerin çağrı merkezlerinden çocukların cep telefonlarına yapılan aramalar ile mali yükümlülük doğuracak sözlerin geçersiz sayılacağı ifade edildi. Cep telefonu kullanma yaşının 11’e düşerken, 11 ila 15 yaş aralığındaki çocukların yüzde 89’unun cep telefonu kullandığı öğrenildi. Böylelikle reşit olmamış çocukların çağrı merkezlerinden gelen mali yükümlülük gerektiren teklifler üzerinde hak sahibi olamayacak.
Yaşı reşit olmayan çocuklardan mali yükümlülük gerektiren konularda onayların alınması doğrultusunda birçok ailenin mağduriyetine sebep olabiliyordu. Yapılacak düzenlemede artık aile büyüklüklerinin onayı olmadan mali yükümlülük gerektiren konularda onay alınmayacağı ifade edildi. Nakil taleplerinin 10 günü geçiyor olması sorunu da Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından geliştirilen yeni düzenleme ile ortadan kalkacağı açıklandı.
Bakan Ali Yerlikaya Orman Yangınları Bilançosunu Açıkladı!
Ünlü Edebiyatçı Coronavirüs Nedeniyle Hayatını Kaybetti!
İstanbul’da Yeni Koronavirüs Kararlar!
Tazminat Sistemi Değişiyor!
Hamas’tan Ateşkes Teşekkürü: Türkiye ve Diğer Ülkelere Minnettarız!
EtiketlerBilgi Teknolojileri Ve İletişim KurumuBtkCayma BedeliCep Telefonu
Bu Haberi Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn
Önceki Haber Blu TV’nin 2022 İçerikleri Belli Oldu!
Sonraki Haber Demans Vakaları 2050’ye Kadar Yüzde 277 Artacak!
Tartışma
Anlaşmazlık Değil, İletişim: Tartışmayı Sanata Dönüştürmenin 11 Yolu!..
Diğer
İlişkiler Konuşma
Zor Konuşmalar Nasıl Yapılır? Psikolog Kimberley Wilson’dan 10 Adımlık Rehber!
Diğer
Sevgili
Evlilikte Suçlamadan Konuşmanın Gücü: Daha Sağlıklı İlişkiler İçin İpuçları!
Diğer
Cinsel Soğukluk
Kadınlar Neden Sekse Karşı Soğuk Davranır?
Diğer
Mango
Ekmek Yerine Mango: Diyabetle Mücadelede Yeni Umut!..
Diğer
Medya AlemiMedya Alemi
© Copyright 2022, Medya Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
  • Advertise