Medya AlemiMedya AlemiMedya Alemi
  • Medya
  • Gündem
  • Magazin
  • Dizi/TV
  • Teknoloji
  • Kültür/Sanat
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Spor
  • Diğer
Haber Cep Telefonu Faturalarında Yeni Dönem!
Paylaş
Font ResizerAaa
Medya AlemiMedya Alemi
Font ResizerAaa
Arama
  • Home
    • Home 5
  • Demos
  • Categories
  • Bookmarks
  • More Foxiz
    • Sitemap
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
  • Advertise
© Copyright 2022, Medya Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
Medya Alemi > Gündem > Cep Telefonu Faturalarında Yeni Dönem!
Gündem

Cep Telefonu Faturalarında Yeni Dönem!

Son Güncelleme 7 Ocak 2022 14:10
4 yıl önce
Paylaş
Paylaş
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), son dönemde artış gösteren operatör şikayetlerini değerlendirme altına aldı.
Haber365’in aktardığına göre, operatörlerinden ayrılmak istediklerinde çok fazla miktarda cayma bedeli vermesi ve paket dışı aramalar sonrasında karşılaşılan yüksek fiyat konusunda şikayetleri bulunuyor.
BTK, şikayetlerinin çözümü noktasında birçok yaptırım üzerine durdukları ifade edildi.

YILIN İLK YARISINDA SORUNLAR ÇÖZÜLECEK

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK),vatandaşların operatörleri hakkında verdikleri şikayetlerin çözüme kavuşturulmasının son tarih olarak temmuz 2022 tarihini belirledi. Tüketici Hakları Yönetmeliği’nde gidilecek olan değişiklikte vatandaşlardan yoğun şikayet alan sorunları çözüme kavuşturacağı bildirildi.
CAYMA BEDELİ ÖDENMEYECEK

Bu kapsamda vatandaşlar, önceki dönemlerde düşük kalitede internet hızı hizmeti aldıkları gerekçesiyle ödedikleri yüksek cayma bedelini artık ödemeyecek. Bununla birlikte en çok şikayet alınan konulardan biri olan farkında olmadan ya da aldatılarak (wangiri) yapılan paket dışı aramalar sonucu gelen yüksek faturaların sorununun çözüleceği de bildirildi.
Yüksek faturaların gelmemesi için devre kesici devreye girecek ve konuşmanın belirli bir kısmında görüşme sonlandırılacak. Böylelikle yüksek fatura yükünün önüne geçilebilecek.

O ONAYLAR GEÇERSİZ SAYILACAK

Operatörlerin çağrı merkezlerinden çocukların cep telefonlarına yapılan aramalar ile mali yükümlülük doğuracak sözlerin geçersiz sayılacağı ifade edildi. Cep telefonu kullanma yaşının 11’e düşerken, 11 ila 15 yaş aralığındaki çocukların yüzde 89’unun cep telefonu kullandığı öğrenildi. Böylelikle reşit olmamış çocukların çağrı merkezlerinden gelen mali yükümlülük gerektiren teklifler üzerinde hak sahibi olamayacak.
Yaşı reşit olmayan çocuklardan mali yükümlülük gerektiren konularda onayların alınması doğrultusunda birçok ailenin mağduriyetine sebep olabiliyordu. Yapılacak düzenlemede artık aile büyüklüklerinin onayı olmadan mali yükümlülük gerektiren konularda onay alınmayacağı ifade edildi. Nakil taleplerinin 10 günü geçiyor olması sorunu da Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından geliştirilen yeni düzenleme ile ortadan kalkacağı açıklandı.
Yeni İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya Kimdir?
Reklam Kurulu’ndan Aldatıcı Reklamlara Sert Tepki: 17 Milyon TL Para Cezası!
Hırvatistan’da Halk Seçim İçin Sandık Başında!
İstanbul Film Festivali’nde boykot..
Ömer Çelik’ten Özgür Özel’e Sert Tepki!
EtiketlerBilgi Teknolojileri Ve İletişim KurumuBtkCayma BedeliCep Telefonu
Bu Haberi Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn
Önceki Haber Blu TV’nin 2022 İçerikleri Belli Oldu!
Sonraki Haber Demans Vakaları 2050’ye Kadar Yüzde 277 Artacak!
Tuvalet
Uzmanlar Açıkladı: Günde Kaç Kez Tuvalete Gitmek Normal?
Diğer
Fare
Farelerin Yüz İfadeleri Beyinlerini Ele Verdi: Zihinsel Mahremiyet Tartışmaları Başladı!
Diğer
Evcil Hayvan Sahipleri
Evcil Hayvanlar Stresi Azaltıyor: Sahiplerinin %58’i Sarılmayı Tercih Ediyor!
Diğer
Bilinç Transferi
Bilinç Aktarımı Mümkün Mü? Oxford Raporuna Göre Üç Büyük Engel!
Diğer
Kardeşler
Alfred Adler’in Doğum Sırası Teorisi: Kişilik Üzerindeki Etkileri!
Diğer
Medya AlemiMedya Alemi
© Copyright 2022, Medya Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
  • Kullanım Şartları
  • Künye
  • İletişim
  • Advertise