Türkiye genelinde yayın yapan yerel radyoların reklam gelirleri neredeyse sıfıra düştü. Yapılan araştırmalar karantina günlerinde radyo dinlenme oranlarının arttığı gözlemlense de ekonomik olarak reklam gelirlerine yansımadı. Korona virüsün etkilerini değerlendiren Radyocu Erkut Aktaş: “Korona virüs ile birlikte yerel radyolar kapanma noktasına geldi. zaten ekonomik olarak sıkıntı yaşayan yerel radyolar, verici elektrik paralarını ödeyemez hale geldi, teknik yetersizlikten kaynaklı olarak bir çok radyo sadece müzik yayını yapmaya başladı. Yerel radyolar elektrik parasından tasarruf etmek için verici güçlerini düşürdüler bir çok radyo istasyonu geçici olarak yayınlarını durdurdu. Bu süreçte yerel medyanın desteklenmesi ve yaşayabilmesi için devlet tarafından desteğe ihtiyaçları var bu konuda birşeyler yapılmalı “dedi.
Türkiye’nin bir çok ilinde kısıtlı imkanlarla yayın yapmaya çalışan radyoların reklam konusunda desteklenmesi için reklam verenler derneği başta olmak üzere tüm meslek birliklerini göreve çağırıyoruz.